Ubezpieczenie biura rachunkowego
Jeśli szukasz ubezpieczenia dla swojego biura rachunkowego, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Oferujemy elastyczne i dostosowane do potrzeb ubezpieczenie dla biur rachunkowych, które zapewni ochronę Twojego biznesu w razie wszelkich nieprzewidzianych sytuacji. Nasza oferta obejmuje ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenie mienia oraz ubezpieczenie od ryzyka prowadzenia działalności.
Oferujemy
Podczas pracy w biurze rachunkowym możliwe jest popełnienie błędów, które potrafią znacząco wpłynąć na szkodę klientów. Z tego też względu, należy posiadać obowiązkowe OC księgowego + dodatkowe dobrowolne rozszerzenia.
- Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
- Dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego
- Ubezpieczenie utraty dochodu biura rachunkowego
- Ubezpieczenie majątkowe biura rachunkowego
Ubezpieczenie biura rachunkowego - formularz
Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe i chcesz zabezpieczyć swój biznes, zachęcamy do wypełnienia naszego formularza. Dzięki temu szybko i łatwo znajdziemy dla Ciebie odpowiednie ubezpieczenie, które spełni Twoje potrzeby i będzie dostosowane do Twojego budżetu. Nasz formularz jest prosty i intuicyjny w użyciu, a jego wypełnienie zajmie Ci tylko kilka minut. Nie czekaj i wypełnij formularz już dziś, aby zabezpieczyć swoje biuro rachunkowe.
Jak kupić ubezpieczenie?
1. Wypełnij formularz online
Nasz formularz jest prosty i intuicyjny w użyciu, a jego wypełnienie zajmie Ci tylko kilka minut.
2. Porównaj oferty
Jeśli chcesz porównać oferty ubezpieczycieli, wystarczy, że skorzystasz z naszego narzędzia do porównywania ofert.
3. Załatw formalności online
Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, skontaktuj się z nami, a chętnie Ci pomożemy.
Jak kupić ubezpieczenie?
Według ustawy o rachunkowości, wszyscy przedsiębiorcy, którzy wykonują działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, zobowiązani są do posiadania ważnego ubezpieczenia OC. Brak ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wiąże się z odpowiedzialnością karną, dniem ostatecznym, w którym należy je wykupić, jest dzień przed rozpoczęciem funkcjonowania firmy.
Co obejmuje OC dla biur rachunkowych?
Według opinii wielu przedsiębiorców, OC biura rachunkowego ma niewielki zakres, który osobom zobowiązanym do jego posiadania, nie zawsze jest w stanie zapewnić dostateczną ochronę. Obowiązkowe OC księgowego pozwala uchronić jego posiadacza przed odpowiedzialnością cywilną, która dotyczy szkód powstałych w wyniku nieprawidłowego działania firmy bądź zaniedbania ze strony pracowników.
Wynikiem popełnionego błędu przez biuro rachunkowe może być wystąpienie o odszkodowanie przez jego klienta – w tym momencie, koszty te zostaną pokryte z polisy. Warto jednak mieć na uwadze, że biuro rachunkowe odpowiada za popełnione błędy wyłącznie do kwoty gwarancyjnej posiadanego ubezpieczenia. Jeżeli biuro rachunkowe nie posiada obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, jego obowiązkiem będzie wypłacenie wartości odszkodowania z własnych pieniędzy, łącznie z karą do odpowiedniego organu, za brak ważnego ubezpieczenia.
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego – kto musi wykupić polisę?
Obowiązkowe ubezpieczenie księgowego dotyczy prowadzenia takich usług jak:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych, których podstawą zapisów są dowody księgowe, ujmujące zapisy zdarzeń w sposób systematyczny jak i chronologiczny,
- Sporządzanie sprawozdań dotyczących finansów,
- Przechowywanie i magazynowanie dowodów księgowych oraz innej, przewidzianej ustawą dokumentacji,
- Ocena finansowa aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- Systematyczne kontrolowanie oraz ustalanie rzeczywistego stanu aktywów oraz pasywów.
Chociaż posiadanie tego rodzaju ubezpieczenia jest obowiązkowe i zapewnia podstawową ochronę w przypadku nieumyślnej szkody wyrządzonej przez pracownika biura rachunkowego, warto również wiedzieć, że wielu klientów przed podjęciem współpracy również upewnia się, czy dane biuro posiada niezbędną polisę. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm jednoosobowych, gdyż świadczy o zdolności do rekompensaty w przypadku wystąpienia ewentualnych szkód.
Biura rachunkowe powinny rozszerzyć ochronę ubezpieczeniową
Istotną kwestią, którą należy mieć na uwadze jest fakt, że w przypadku nieprawidłowo rozliczonej księgi, to przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność podatkową – może się jednak ubiegać o uzyskanie odszkodowania za skutki wynikające z nieprawidłowości biura. Obowiązkowe ubezpieczenie OC daje ochronę biurom rachunkowym wyłącznie w przypadku prowadzenia pełnej księgowości jego klientów. W przypadku prowadzenia księgowości uproszczonej, ubezpieczenie to nie zapewni mu potrzebnej ochrony.
Z uwagi na ryzyko zawodowe i możliwość popełnienia poważnego błędu wobec klienta, warto zdecydować się na wykupienie dodatkowej ochrony, jaką stanowi dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego. Mimo dodatkowych kosztów, zdecydowanie lepiej odpowiednio się zabezpieczyć – inwestycja ta może bowiem zwrócić się w wielu sytuacjach.
Czego nie obejmuje podstawowe ubezpieczenie OC?
- Obliczania składek ZUS, dofinansowań oraz wynagrodzeń
- Prowadzenia ksiąg i zeznań oraz ewidencji, w tym ewidencji do celów podatkowych
- Księgowości uproszczonej, w tym prowadzenia podatkowej księgi przychodów i Przetwarzania danych osobowych klientów biura oraz sytuacji cybernetycznych.
Wymienione wyżej kwestie są niezwykle istotne w przypadku prowadzenia biura rachunkowego, dlatego też nie warto rezygnować z posiadania dodatkowej ochrony. Zamiast obawiać się pokrycia ewentualnych szkód z zasobów finansowych biura, znacznie lepszym rozwiązaniem jest rozszerzenie posiadanej już podstawowej polisy OC, wykupując ubezpieczenie zapewniające wsparcie w chwili wystąpienia innych rodzajów ryzyka.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC księgowego?
Podstawowa polisa kosztuje zazwyczaj od 260 do 350zł rocznie, jednak całkowity koszt ubezpieczenia biura rachunkowego uzależniony jest od zakresu oraz sumy ubezpieczenia. Warto jednak pamiętać, że często jednak zakres podstawowy nie jest wystarczający. Z uwagi na to, że standardem biur jest doradztwo podatkowe, dobrze jest posiadać ubezpieczenie obejmujące prowadzenie uproszczonej księgowości, często praktykowanej w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej.
Podczas poszukiwań ubezpieczenia OC biura rachunkowego warto mieć na uwadze nie tylko jego niską cenę, ale przede wszystkim zakres jaki obejmuje, aby zyskać jak najlepszą ochronę w wielu kryzysowych sytuacjach. Znacznie lepiej jest wydać nieco większą kwotę w ciągu całego roku, jednak być zabezpieczonym na wielu polach.
Dobrowolne ubezpieczenie OC biura rachunkowego
Jest to rodzaj dodatkowego ubezpieczenia, szczególnie polecanego w przypadku działalności związanej z prowadzeniem ksiąg podatkowych oraz ewidencji do celów podatkowych, sporządzających deklaracje oraz zeznania podatkowe bądź też zajmujących się obsługą kadrowo-płacową.
W przypadku dobrowolnego ubezpieczenia OC, biuro ma możliwość wykupienia polisy na kwotę nawet 1 000 000 zł, a także skorzystania z ubezpieczenia nadwyżkowego. Rodzaj ten jest zalecany zwłaszcza dla przedsiębiorstw zajmujących się obsługą dużych podmiotów, których roszczenia mogą opiewać na bardzo wysokie kwoty. W przypadku ubezpieczenia nadwyżkowego, biuro ma możliwość samodzielnego określenia sumy gwarancyjnej.
Co daje dodatkowe, dobrowolne ubezpieczenie OC biur rachunkowych?
- Bezpieczeństwo w zakresie przetwarzania danych osobowych,
- Ubezpieczenie nadwyżkowe, co przekłada się na zwiększenie sumy gwarancyjnej dla OC księgowego,
- Obliczanie wynagrodzeń oraz składek ZUS, US i dofinansowań,
- Niektóre czynności z zakresu doradztwa podatkowego.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, minimalna suma gwarancyjna OC biura to równowartość 10 tysięcy euro w złotówkach, po średnim kursie NBP, który ogłoszony został po raz pierwszy w roku zawarcia umowy ubezpieczenia. Biuro prowadzące doradztwo podatkowe zobowiązane jest więc do wykupienia polisy na kwotę kolejnych 10 tysięcy euro.
Chociaż polisa OC nie w każdym przypadku jest obowiązkowa, posiadanie jej będzie rozsądnym posunięciem. Zwłaszcza w przypadku prowadzenia biura rachunkowego, warto kompleksowo zabezpieczyć się na różnego rodzaju zdarzenia, które mogą niestety słono kosztować.
Ubezpieczenie biura rachunkowego online
Wybierz odpowiedzialnie i skorzystaj z profesjonalnej pomocy – nasza doświadczona kadra pracownicza przygotuje dla ciebie korzystną ofertę ubezpieczenia, dzięki której będziesz czuł się bezpiecznie niezależnie od sytuacji.
Postaw na właściwą ochronę i już dziś wypełnij formularz na naszej stronie – nasz pracownik skontaktuje się z tobą, aby przedstawić ci najlepszą ofertę dla twojego biura rachunkowego i pomóc ci sfinalizować polisę!
Zachęcamy również do sprawdzenia naszych innych produktów.